När man gör bort hunden...

Nu är man äntligen hemma, har tryckt i mig en påse med mikropopcorn och massa nutella *mums* Så nu är min mage nöjd för ett litet tag. ;P

Idag startade vi en ny kurs med en ny lärare, säger bara tråkigare lärare kan man ju leta efter, hon är ju sååååå tråkig! Kollar ner i golvet hela tiden eller går fram och tillbaks med blicken på väggen och ingen som helst engagemang! Nej den kursen kommer kännas hur lång som helst!

Nu tillbaks till de jag tänkte skriva om tävlingen igår!

Sam har nog aldrig gått så bra som han gjorde igår, men de är ju mer än va man kan säga om mig! Fy!

Började med sittande i grupp och plattsliggning, båda gick bra så 10 p på båda!
Sen var det bara att vänta hade startnummer 7 av 8 hundar.
När det väl var dags för min tur var klockan redan kvart i 9 så mörkret hade börjat närma sig, så de blev lite konstiga skuggor här och där.

Gick in på plan, Sam hade en härlig attityd, men precis när jag skulle börja mitt fotgående så är det någon som leker med sin hund precis bakom oss så att dens hund börjar skälla, så självklart fastnade Sams fokus där, så fick inte med han som jag ville och de märkte domarn också så hon bröt för tekninskt fel! Fan tänkte jag nu kommer de aldrig gå!

Men han gick sin bästa fotgående någonsin och det blev 8,5 så skönt!
Sättandet undergång gick också bra 9,5
Inkallningen lika så 9,5
Sen kom vi till rutan, sa till han har du sett rutan, men tyckte inte att han siktade in sig så när jag sa rutan och han sprang med världens fart blev jag så paff så stannade han alldeles för tidigt vilket resulterade till att han låg utanför, poäng 0 där försvann 40 p åt helvet på grund av mig!!!

Sen var de dags för hopp apport, den gjorde han fint men tugg på slutet resulterade i 7,5
Metallen gjorde han bra tills han kom in och satte sig, då spottade han ut den 6,5
Vittringen, tuggade han inte ett tugg ! :D Men blev rätt för några männsikor som gick bakom mig så 8,5 blev det!
Sista momentet fjärren tyckte han att han kunde göra själv så 7,5!!

Men är skit nöjd vi kom 3:a trots en nolla! Vi hade fått 280 p annars vilket är jävligt bra! Inte lätt att ha en trög matte!
De som var extra kul va allt positivt vi fick höra från domarn, se uppskattas alltid !

Bästa vänner <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0