Göteborg

Kanske dags att man sumrerar lite om göteborg resan:

Torsdagen: Bussen skulle gå kvart i 9 från centralen så upp med tuppen blev det efter nästan ingen sömna alls. Men upp kom jag ial och även fast jag fick springa lite halvt med min resväska så hann jag med tåget ^^
Mötte upp Sally och vi hann gå vilse ett antal gången innan vi hitta till vår bussgate där Sara redan satt ;)
Väl på bussen satt vi längst bak och hade 6 säten för oss själva, jävligt nice ^^
Bussresan ner gick smidigt och bra, inte alls allt för tråkigt, vi hade ju varandra ;)

När vi väl var framme så skulle vi försöka hitta en spårvagn som skulle ta oss till hotellet, först hoppade vi på fel så vi åkte åt fel och och när vi väl hoppade på en utav de man kunde åka så insåg vi att efter åkt minst en halv timme att vi nog satt oss på fel alternativ eftersom en annan spårvagn var det endast 3 stationer från centralstation medan vi åkte minst 15 xD

När vi äntligen hade hittat hotellet och bytt om och fixat oss lite mer, eller försökt ial så drog vi till Liseberg!!
Där hade vi grymt roligt :D Åkte som fan och ja, fick även med Sally på de flesta åkturer, de var bra de ^^
Sen när dom stängde drog vi tillbaks till hotellet och hade de lagom flummit ända tills vi somna :)

Fredagen: Vaknade upp vid 9 typ och hoppade in i duschen, sen gick vi ner och åt frukost. När vi hade käkat gick vi tillbaks till hotellrummet och gjorde oss iordning för en dag på stan och ett besök på universeum :)
Universeum var spännande, eller jag och Sally tyckte de ial, Sara var lite svår att tolka emellanåt, när jag och Sally stod helt farsinerade över en haj ^^
När vi kände oss nöjde drog vi in till stan för att leta reda på ett fik, tillslut hittade vi ett bra ställe där vi tog en fika och korsförhörde Sally, om vad kan jag inte berätta ^^
Sen efter de gjorde vi något jävligt kul som jag inte kan berätta här xP

Sen efter ett tag skulle Sara träffa en killkompis så Sally och jag drog tillbaks till hotellet. Väl framme flummade vi satan och hade kul, tills vi däckade i varsin säng tills Sara kom tillbaks.

När klockan blev lite mer gjorde vi oss iordning för att gå ut och käka på någon resturang, vi ville äta på kinaresturang, men att de skulle vara så svårt att hitta en trodde vi inte, men efter att ha sprungit runt i hela göteborg kändes de som, hittade vi äntligen ett ställe ^^
Resten av kvällen hade väl kunnat bli mer lyckat, och ett antal mindre blåsor på fötterna men men ;)

Nej nu har jag fått skrivkramp, skriver om dom 2 sista dagarna i morron ;P Då lägger jag även upp lite bilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0